کالای صنعتی صفایی

عرضه گیربکس و الکتروموتور صنعتی، انواع الکتروپمپ و ...

کالای صنعتی صفایی

عرضه گیربکس و الکتروموتور صنعتی، انواع الکتروپمپ و ...

انواع پمپ آب خانگی

انواع پمپ آب خانگی

انواع پمپ آب خانگی

امروزه با افزایش جمعیت و کمبود آب، انواع پمپ آب خانگی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات صنعتی و خانگی می باشند. بدین خاطر باید ابتدا با انواع پمپ آب خانگی و سپس با نحوه انتخاب پمپ آب خانگی آشنا شویم.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب از نوع خانگی دارای انواع گوناگونی است ولیکن به صورت کلی در سه دسته کلی دسته بندی می شوند:

– پمپ های سانتریفیوژ

– پمپ جتی

– پمپ محیطی

پمپ سانتریفیوژ(centrifugal Pump)

به پمپی به واسطه نیروی گریز از مرکز باعث افزایش فشار آب و یا سیال آب شود پمپ سانتریفیوژ و یا بشقابی گویند.این دسته از پمپ های خانگی به دلیل سادگی در نگهداری، بهره برداری، تعمیرات و هزینه مناسب خرید در ۹۵ درصد منازل استفاده می شوند.

ساختمان داخلی پمپ:

در ساختمان داخلی این دسته از پمپ های خانگی یک یا چند پروانه به همراه تعدادی پره منحنی شکل وجود دارد که در اثر چرخش سریع پروانه و پره ها نیروی گریز از مرکز به آب داخل پمپ منتقل می شود که این عمل سبب افزایش فشار آب در خروجی می شود.نحوه عملکرد پمپ سانتریفیوژ و مسیر جریان آب در شکل زیر مشاهده نمایید.

پمپ آب سانتریفیوژ- یکی از انواع پمپ های خانگی

انواع پروانه های پمپ سانتریفیوژ:

پروانه های پمپ سانتریفیوژ براساس ساختار فیزیکی و نوع استفاده به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

– پروانه باز

– پروانه نیمه باز

– پروانه بسته

پروانه های بسته:

این نوع پروانه از دو طرف توسط دو صفحه بسته می شوند بدین خاطر نسبت به سایر پروانه ها راندمان بالاتری دارند. پروانه های باز و نیمه باز بیشتر جهت انتقال مواد مایع و یا موادی که دارای ذرات جامد معلق هستند استفاده می شوند.

نکته مهم در خصوص پمپ های سانتریفیوژ پر بودن داخل پمپ از آب می باشد در واقع وجود هوا در آب سبب افت کارکرد پمپ می شود.

پمپ جتی:

یکی دیگر از انواع پمپ خانگی، پمپ جتی است. اساس فعالیت این دسته از پمپ های خانگی هم مانند پمپ سانتریفیوژ می باشد با این تفاوت که پمپ های جتی دارای ویژگی خودمکش است و این ویژگی سبب می شود تا پمپ بتواند مقداری هوا داخل را تحمل نماید.

نکته جالب در پمپ های جتی خودمکشی آب تا ارتفاع پایین تر سطح پمپ می باشد که این عمل به دلیل قابلیت خود مکشی پمپ جتی می باشد.

پمپ آب جتی- یکی از انواع پمپ های خانگی

مقایسه پمپ جتی و پمپ سانتریفیوژ:

– پمپ جتی دارای خاصیت خودمکشی است در حالی که وجود هوا در داخل پمپ سانتریفیوژ سبب کاهش راندمان پمپ می شود.

– پایین بودن دبی پمپ جتی در مقایسه با پمپ سانتریفیوژ یکی دیگر از تفاوت های این دو پمپ خانگی می باشد.

پمپ محیطی:

پمپ محیطی تنها از نظر ساختمان خارجی شبیه به پمپ های سانتریفیوژ می باشد چرا که این پمپ ها در دسته پمپ های توربینی قرار می گیرند و ساختار داخلی آنها به گونه ای می باشد که امکان افزایش فشار آۀب در دبی های پایین نیز میسر می شود.

آب ورودی به پمپ از دهانه مکش وارد پره های پروانه می شود و با چرخش پره ها در داخل کانال محیط پمپ، سرعت سیال افزایش می یابد و از دهانه خروجی پمپ خارج می شود.

پمپ آب محیطی- یکی از انواع پمپ های خانگی

مقایسه پمپ سانتریفیوژ با پمپ های محیطی:

تفاوت اصلی این دو پمپ در نوع پروانه های این پمپ می باشد. در پمپ های محیطی در اطراف پروانه ها پره های زیادی وجود دارد  که در داخل یک کانال در حال چرخش می باشند.

در پمپ های سانتریفیوژ مایع پس از وارد شدن به پمپ از شیار های موجود بر روی پروانه خارج می شود ولی در پمپ های محیطی، مایع به دفعات قبل از خروج از دهانه بین پره های اطراف پروانه و کانال پمپ تحت فشار و مارپیچ چرخشی قرار می گیرد و با حرکت به سمت جلو، فشار افزایش می یابد.

آیا ساختار و عملکرد پمپ محیطی سبب برتری در این پمپ خانگی شده است؟

در واقع ساختار مخصوص و عملکرد پمپ محیطی سبب شده تا این دسته از انواع پمپ خانگی دارای ویژگی های زیر باشد.

– نکته قابل توجه در پمپ های محیطی نمودار عملکرد آنها می باشد چرا که با کاهش دبی هم مانند پمپ های سانتریفیوژ نمودارشان تخت نمی شود و شیب خطی خود را حفظ می نمایند در نتیجه باید به فشار این پمپ ها در دبی صفر توجه نمایید.

– توانایی انتقال هوا یا گاز از دیگر ویژگی های این پمپ می باشد.

– پمپ های محیطی به مقدار ارتفاع کمتری در مقایسه با پمپ های سانتریفیوژ نیاز دارند.

کالای صنعتی گیربکس صنعتی گیربکس صنعتی چینی الکتروموتور الکتروموتور چینی الکتروژن نمایندگی الکتروژن

انتخاب صحیح گیربکس رهنما

انتخاب صحیح گیربکس رهنما

گیربکس در صنعت جهت تبدیل انرژی مکانیکی به قدرت استفاده می شود در نتیجه برای افزایش راندمان کار و افزایش عمر مفید دستگاه های صنعتی می بایست نکاتی را در انتخاب گیربکس رعایت نمایید. در ادامه با نکات مهم در انتخاب صحیح گیربکس رهنما آشنا می شوید.

انتخاب صحیح گیربکس رهنما:

در انتخاب صحیح گیربکس رهنما تنها کافی است در خصوص مواردی همچون شرایط کاری، روغن کاری، موقعیت و نحوه نصب و روانکاری آگاهی داشته باشید.

نکات مهم در انتخاب گیربکس های رهنما

 جهت انتخاب صحیح گیربکس رهنما لازم است اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید.

– نوع ماشین مورد کاربرد

– شرایط محیطی( گرد و خاک، رطوبت، یخبندان، آب و هوای گرمسیری)

– نوع و مشخصات موتور محرک

– نوع انتقال دور بین موتور و گیربکس(مستقیم، از طریق کوپلینگ، کلاچ و یا دور متغیر)

– آرایش محورهای انتقال قدرت

– مقدار بارهای شعاعی و یا محوری(پیشران) و عامل ایجاد آن

موقعیت نصب گیربکس:

برای اینکه روغن کاری به صورت صحیح انجام شود، اگر حالت نصب غیر از B3 باشد می بایست از قبل وضعیت آن مشخص شود. اغلب گیربکس ها به صورت پیش فرض، بر اساس وضعیت نصب B3 تولید و طراحی می شوند مشخص نکردن وضعیت نصب گیربکس در هنگام سفارش ممکن است باعث روغنکاری نادرست گیربکس و کاهش عمر مفید آن گردد.

روانکاری:

گیربکس هایی که نیاز به روغنکاری دارند برخلاف گیربکس هایی که دارای روانکاری دائمی دارای هواکش، تراز و درپوش تخلیه روغن، متناسب با موقعیت نصبی که توسط مشتری سفارش دهنده مشخص خواهد شد، می باشد. چون این نوع گیربکس ها بدون وغن عرضه می شوند می بایست قبل از نصب به میزان معین شده در جدول روغن کاری، از روغن پر شوند.

انتخاب روغن گیربکس به اندازه انتخاب صحیح گیربکس اهمیت دارد. روغن های معدنی برای دماهای بین صفر تا ۳۰ درجه سانتی گراد به کار گرفته می شوند. چنانچه میزان دما از ۳۰ تا دمای ۳۵ تجاوز نماید، از روغن های با ویسکوزیته بالاتر و اگر دما کمتر از صفر درجه باشد باید از روغنی با ویسکوزیته کمتر استفاده نمود.

لازم به ذکر می باشد روغن های سنتتیک در بین دمای ۱۵ تا ۵۰ درجه بکار گرفته می شوند.

عوامل موثر در انتخاب گیربکس:

جهت انتخاب صحیح گیربکس رهنما می بایست با فاکتور های زیر آشنا شویم.

– توان ورودی(KW، HP)

– توان خروجی (KW، HP)

– گشتاور خروجی(daNm)

– دور ورودی(RPM)

– دور خروجی(RPM)

– نسبت تبدیل(i)

– راندمان گیربکس

– ضریب کار(s.f.)

جهت بهره برداری مطلوب از گیربکس رهنما باید به چه نکاتی توجه نمایید؟

۱- محل نصب گیربکس باید دارای استحکام کافی بوده تا از ارتعاش آن جلوگیری شود.

۲- در صورت احتمال ضربه، بار بیش از حد و گریپاژ، از کوپلینگهای هیدرولیکی، محدود کننده های گشتاور خروجی، کلاچ و غیره استفاده نمایید.

نکته: کلاچ ها تنوع و کابرد های متنوعی دارند به همین دلیل می بایست کلاچ از نظر فنی برای انتقال حرکت موتور به گیربکس به ماشین انتخاب شود در حقیقت انتخاب مناسب سبب افزایش راندمان و عمر مفید گیربکس می شود.

۳- قبل از راه اندازی، می بایست از هم محور بودن شفت خروجی گیربکس و شفت ورودی ماشین اطمینان حاصل نمایید.

نکته ۱:این مورد بیشترین درصد احتمال خرابی در انواع گیربکس ها از جمله گیربکس رهنما می باشد.

نکته ۲: برای جا زدن محور خروجی یا محور های ورودی ماشین در داخل هالو شفت گیربکس ها که با تلرانس H7 ماشین کاری شده اند، بایستی تلرانس H6 برای آنها در نظر گرفته شود. چون عدم انطباق آنها و جا زدن غیر اصولی به کلیه اجزای گیربکس صدمات جبران ناپذیری وارد می نماید.

نکته ۳: دقت در تلرانس خارها سبب بروز روانی قابل توجهی در کارکرد گیربکس و ماشین خواهد شد و عدم دقت در آن ایجاد خرابی و سر و صدای بسیار زیادی خواهد کرد.

۴- در موتور گیربکس ها از بستن موتور به شاسی خودداری نمایید چرا که این کار سبب می شود هم محور بودن شفت موتور و گیربکس دچار انحراف شود که خود باعث مشکلات زیر می شود:

– آسیب رساندن به بیرینگ ها

– داغ شدن بیرینگ ها

– شکسته شدن محور ورودی

– سر و صدای گیربکس

– روغن ریزی از محل کاسه نمد

نکته: در زمان نصب الکتروموتور توسط کوپلینگ، هم محور بودن شفت ها(موتور و گیربکس) از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

۵- هنگامی که انتقال حرکت از الکتروموتور به گیربکس از طریق چرخ تسمه صورت می پذیرد، رگلاژ تسمه بایستی با دقت انجام شده و در زمانبندی مشخص مورد بازرسی قرار گیرد، زیرا بعد از مدتی کارکرد تسمه ها کشیده و شل می شوند که سبب لغزش بسیار زیاد می شود.

نکته: اگر تسمه شل باشد لغزش، بسیار زیاده و انتقال دور به درستی انجام نمی شود و اگر بیش از حد سفت باشد سبب فشار شعاعی زیاد به بیرینگ ها و خرابی و داغ شدن آنها خواهد شد.

۶- در صورت رنگ آمیزی گیربکس پس از نصب روی ماشین، جهت جلوگیری از خراب شدن کاسه نمدها، آنها را آغشته شدن به رنگ محافظت نمایید.

۷- جهت جلوگیری از زنگ زدگی پایه گیربکس و شاسی نصب، ابتدا سطوح تماس آنها را تمیز کرده و سپس گریسکاری نمایید.

۸- قبل از راه اندازی گیربکس از کافی بودن سطح روغن آن حتما اطمینان حاصل نمایید.

نکته: در برخی از گیربکس که همراه با برچسب( روغن ندارد) عرضه می گردند لازم است در زمان نصب بر روی ماشین، به مقدار مشخص شده ای روغن پر می شوند.

۹- توصیه می شود برای انواع گیربکس های نوع حلزونی در ساعات کار اولیه به میزان ۵۰% تا ۷۰% بار و پس از ۳۰۰ ساعت کار، حداکثر بار اعمال نمایید.در ضمن روغن این نوع گیربکس ها باید ۴۸ ساعت کار اولیه تخلیه شده، داخل محفظه گیربکس تمیز و روغن جدید تا سطح نرمال پر شود. زیرا در ساعات اولیه کار در این نوع گیربکس ها براده های بسیار ریز برنز، ناشی از تنظیم شدن (آب بندی) چرخش محور مارپیچ و چرخ دنده برنزی، در محفظه قرار می گیرد که در صورت عدم تخلیه به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به بیرینگ ها می شود.

۱۰- گیربکس هایی که لازم است از روغن های معدنی پر شوند، توصیه می گردد روغن اولیه گیربکس را پس از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت کار تخلیه و پس از شستشوی محفظه، مجددا با روغن تمیز و تا سطح نرمال پر کنید. لازم است پس از هر ۴۰۰۰ساعت کارکرد روغن گیربکس مجددا تعویض شود.

۱۱- چنانچه احتمال می دهید تا زمان استفاده از گیربکس، دستگاه تا مدت زمان نسبتا طولانی بلااستفاده در محیط باقی بماند، لازم است محفظه آن را با روغن پر کرده و در هنگام راه اندازی مجددا بازرسی نمایید.

۱۲- در گیربکس هایی که با گریس ترکیبی پر شده باشند، هنگام راه اندازی نیازی به روغن کاری مجدد نمی باشد. لازم است پس از هر ۸۰۰۰ ساعت کارکرد روغن گیربکس مجددا تعویض شود.

۱۳- قبل از راه اندازی گیربکس، حتما از روان بودن کارکرد ماشین اطمینان حاصل نمایید، چون وجود هر گونه مانع در کارکرد روان ماشین، باعث خرابی سریع گیربکس می شود.(حتی در زمان استارت)

نکته: برخی از ماشین ها مانند ماشین های سنگبری که در آنها از آب استفاده می شود، در فصل زمستان به دلیل یخ زدن آب و مقاومت بیش از حد در برابر کار گیربکس، لازم است قبل از راه اندازی از روان بودن کار دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

۱۴- گیربکس هایی که به صورت سوارشو استفاده می شوند، بایستی در زمان نصب بر روی ماشین، حتما از بازوی واکنشی استفاده شود و از بستن آن ها بر روی شاسی جدا خودداری گردد.

نکته: منظور از خود سوار شو، گیربکس هایی هستند که مستقیما شفت توخالی آن ها بر روی محور ورودی ماشین نصب شده است و می تواند شامل همه ی گیربکس های هالو شافت که به این طریق نصب می گردد.

۱۵- هر گونه باز و بسته کردن، تغییر در ساختار گیربکس، سوراخ کردن بدنه، تغییر پایه های نصب سبب خرابی گیربکس خواهد شد. در صورت اعمال هر یک از این موارد گیربکس از گارانتی خارج می گردد.

در ضمن گاهی اوقات مشاهده شده است که برخی از مصرف کنندگان بدون دمونتاژ کردن گیربکس اقدام به سوراخ کاری گیربکس کرده که سبب ریخته شدن براده به داخل گیربکس و خوردگی سریع چرخ دنده ها می گردد.

نکته: لطفا در صورت بروز هرگونه ایرادی با کالای صنعتی صفایی تماس حاصل نمایید.

انواع گیربکس های رهنما

کالای صنعتی گیربکس صنعتی گیربکس صنعتی چینی الکتروموتور الکتروموتور چینی الکتروژن نمایندگی الکتروژن

مراحل نصب پمپ وکیوم متحد

مراحل نصب پمپ وکیوم متحد

پمپ وکیوم متحد

پس از آنکه متناسب با نیاز های محل نصب، پمپ وکیوم را خریداری کردید لازم است جهت دستیابی به عملکرد مفید و مثبت آن را با روش صحیح نصب نمایید. بدین خاطر در مراحل نصب پمپ وکیوم متحد بایستی عوامل زیر را در نظر بگیرید.

پمپ وکیوم متحد

موقعیت نصب:

یکی از مراحل نصب پمپ وکیوم متحد موقعیت نصب پمپ می باشد. پمپ باید در محلی که نور کافی برای بازرسی وجود دارد نصب شود علاوه بر آن این محل باید قابل دسترس باشد تا بازدید و گیرس کاری یاتاقانها به راحتی مقدور باشد.

لوله کشی:

یکی از عوامل موثر در میزان خلاء لوله کشی سیستم می باشد. بایستی دقت شود تا مسیر لوله کشی تا حد امکان ساده بوده و قبل از اتصال به پمپ از لرزه گیر و فیلتر و شیر یکطرفه مناسب استفاده نمود. ارتفاع لوله خروجی نباید بیش از ۵۰ سانتیمتر باشد. در غیر اینصورت فشار برگشت روی پمپ اثر نامطلوب دارد.

همچنین درجه حرارت آب سرویس نیز از عوامل موثر در میزان خلاء بوده و برای دستیابی به حداکثر خلاء باید کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد باشد. حداکثر دمای آب ورودی به پمپ ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد.

فونداسیون:

محل استقرار پمپ بایستی مسطح و ثابت بوده و با مصالح ساختمانی معمولی نیز قابل اجرا باشد تا بتواند فشار ها و لرزش های معمولی را به راحتی تحمل نماید.

تراز کاری:

الکتروموتور و پمپ به سفارش خریدار قبلا بر روی شاستی نصب و کوپله کاری و تنظیم شده و به همان صورت مجبور نخواهید بود برای کوپله کاری و تهیه شاستی و تنظیم محور پمپ و الکتروموتور وقت صرف نمایید.

جهت تراز کردن می توان تراز را بر روی شاسی و یا قسمتی از محور و یا پوسته قرار داده و با استفاده از گوه در زیر شاسی آن را تراز نمود.

همزمان با نصب و تراز کردن پمپ بایستی از میزان بودن و دو نیمه کوپلینگ که موتور و پمپ را با هم مربوط می سازد اطمینان حاصل نمود.

نحوه تراز کاریدر پمپ متحد

بطور کلی در موقع تنظیم محل الکتروموتور و پمپ بر روی شاسی بایستی توجه داشت که آنها طوری نصب شوند که پیشانی دو نیم کوپلینگ با هم تماس نداشته و به یکدیگر مالیده نشوند تا هیچگاه نیروی محوری اضافی به پمپ یا موتور وارد نشود.

لوله های ورودی و خروجی:

در صورتی که پمپ وکیوم یا بلوئر جدیدی نصب میکنید بهتر است ابتدا خط لوله ورودی را با فشار آب پاک کنید. چون بیشتر مشکلاتی که در نصب این پمپ ها بروز می کند مربوط به خط لوله ورودی می باشد. بنابراین در خط لوله ورودی دقت زیادی داشته باشید. قطر لوله ورودی به هیچ وجه نباید از مجرای مکش کمتر باشد و تا حد امکان کوتاه و مستقیم باشد. در موقع طراحی مسیر لوله کشی از نقاط بلند پرهیز کنید و سیستم را طوری طراحی کنید تا امکان نشتی و ورود ناخواسته هوا غیر ممکن باشد. فاصله سطح مسیر تخلیه و محل خروجی پمپ نباید بیش از ۵۰ سانتی متر باشد. پس از نصب و قبل از راه اندازی بهتر است مسیر لوله کشی به دقت بازرسی تا از عدم نشتی آن اطمینان حاصل شود.

راه اندازی:

راه اندازی، از آخرین مراحل نصب پمپ وکیوم متحد می باشد. قبل از روشن کردن پمپ مسیر ورود آب به داخل پمپ را باز نموده و مسیر های ورود و خروج هوا را کنترل کنید. جهت دوران صحیح پمپ در روی بدنه پمپ با فلش مشخص شده است. یک بازرسی نهایی انجام دهید و حتی در صورت امکان پمپ کوپله شده با موتور را چند دور با دست بگردانید پمپ های تحویلی آمار به کار می باشند و نیاز به مراقبتهای ویژه نمی باشد. فقط هر چند یک وقت یاتاقان ها و پیچ های تنظیم کننده درزبند ها بازرسی شوند. وقتی دستگاه در شرایط عادی کار کند نرم و بدون لرزش کارکرده و در این حال یاتاقانها گرمای معمولی و ثابتی دارند.

روش نصب پمپ وکیوم

۱- پمپ وکیوم

۲- لرزه گیر

۳- شیر خودکار

۴- شیر فلکه ورود هوای آزاد

۵- شیر فلکه ورودی هوا یا گاز یا بخار از سیستم

۶- خروجی هوا

۷- مخزن کندانسور(سپراتور)

۸-فلوتر ورودی آب اصلی

۹- آب نما

۱۰- شیر ورود آب پمپ

۱۱- شیر سر ریز و تنظیم درجه حرارت آب مخزن

۱۲- تخلیه

۱۳- استرینر(صافی)

کالای صنعتی گیربکس صنعتی گیربکس صنعتی چینی الکتروموتور الکتروموتور چینی الکتروژن نمایندگی الکتروژن

مراحل نصب پمپ وکیوم متحد

مراحل نصب پمپ وکیوم متحد

پمپ وکیوم متحد

پس از آنکه متناسب با نیاز های محل نصب، پمپ وکیوم را خریداری کردید لازم است جهت دستیابی به عملکرد مفید و مثبت آن را با روش صحیح نصب نمایید. بدین خاطر در مراحل نصب پمپ وکیوم متحد بایستی عوامل زیر را در نظر بگیرید.

پمپ وکیوم متحد

موقعیت نصب:

یکی از مراحل نصب پمپ وکیوم متحد موقعیت نصب پمپ می باشد. پمپ باید در محلی که نور کافی برای بازرسی وجود دارد نصب شود علاوه بر آن این محل باید قابل دسترس باشد تا بازدید و گیرس کاری یاتاقانها به راحتی مقدور باشد.

لوله کشی:

یکی از عوامل موثر در میزان خلاء لوله کشی سیستم می باشد. بایستی دقت شود تا مسیر لوله کشی تا حد امکان ساده بوده و قبل از اتصال به پمپ از لرزه گیر و فیلتر و شیر یکطرفه مناسب استفاده نمود. ارتفاع لوله خروجی نباید بیش از ۵۰ سانتیمتر باشد. در غیر اینصورت فشار برگشت روی پمپ اثر نامطلوب دارد.

همچنین درجه حرارت آب سرویس نیز از عوامل موثر در میزان خلاء بوده و برای دستیابی به حداکثر خلاء باید کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد باشد. حداکثر دمای آب ورودی به پمپ ۲۰ درجه سانتی گراد می باشد.

فونداسیون:

محل استقرار پمپ بایستی مسطح و ثابت بوده و با مصالح ساختمانی معمولی نیز قابل اجرا باشد تا بتواند فشار ها و لرزش های معمولی را به راحتی تحمل نماید.

تراز کاری:

الکتروموتور و پمپ به سفارش خریدار قبلا بر روی شاستی نصب و کوپله کاری و تنظیم شده و به همان صورت مجبور نخواهید بود برای کوپله کاری و تهیه شاستی و تنظیم محور پمپ و الکتروموتور وقت صرف نمایید.

جهت تراز کردن می توان تراز را بر روی شاسی و یا قسمتی از محور و یا پوسته قرار داده و با استفاده از گوه در زیر شاسی آن را تراز نمود.

همزمان با نصب و تراز کردن پمپ بایستی از میزان بودن و دو نیمه کوپلینگ که موتور و پمپ را با هم مربوط می سازد اطمینان حاصل نمود.

نحوه تراز کاریدر پمپ متحد

بطور کلی در موقع تنظیم محل الکتروموتور و پمپ بر روی شاسی بایستی توجه داشت که آنها طوری نصب شوند که پیشانی دو نیم کوپلینگ با هم تماس نداشته و به یکدیگر مالیده نشوند تا هیچگاه نیروی محوری اضافی به پمپ یا موتور وارد نشود.

لوله های ورودی و خروجی:

در صورتی که پمپ وکیوم یا بلوئر جدیدی نصب میکنید بهتر است ابتدا خط لوله ورودی را با فشار آب پاک کنید. چون بیشتر مشکلاتی که در نصب این پمپ ها بروز می کند مربوط به خط لوله ورودی می باشد. بنابراین در خط لوله ورودی دقت زیادی داشته باشید. قطر لوله ورودی به هیچ وجه نباید از مجرای مکش کمتر باشد و تا حد امکان کوتاه و مستقیم باشد. در موقع طراحی مسیر لوله کشی از نقاط بلند پرهیز کنید و سیستم را طوری طراحی کنید تا امکان نشتی و ورود ناخواسته هوا غیر ممکن باشد. فاصله سطح مسیر تخلیه و محل خروجی پمپ نباید بیش از ۵۰ سانتی متر باشد. پس از نصب و قبل از راه اندازی بهتر است مسیر لوله کشی به دقت بازرسی تا از عدم نشتی آن اطمینان حاصل شود.

راه اندازی:

راه اندازی، از آخرین مراحل نصب پمپ وکیوم متحد می باشد. قبل از روشن کردن پمپ مسیر ورود آب به داخل پمپ را باز نموده و مسیر های ورود و خروج هوا را کنترل کنید. جهت دوران صحیح پمپ در روی بدنه پمپ با فلش مشخص شده است. یک بازرسی نهایی انجام دهید و حتی در صورت امکان پمپ کوپله شده با موتور را چند دور با دست بگردانید پمپ های تحویلی آمار به کار می باشند و نیاز به مراقبتهای ویژه نمی باشد. فقط هر چند یک وقت یاتاقان ها و پیچ های تنظیم کننده درزبند ها بازرسی شوند. وقتی دستگاه در شرایط عادی کار کند نرم و بدون لرزش کارکرده و در این حال یاتاقانها گرمای معمولی و ثابتی دارند.

روش نصب پمپ وکیوم

۱- پمپ وکیوم

۲- لرزه گیر

۳- شیر خودکار

۴- شیر فلکه ورود هوای آزاد

۵- شیر فلکه ورودی هوا یا گاز یا بخار از سیستم

۶- خروجی هوا

۷- مخزن کندانسور(سپراتور)

۸-فلوتر ورودی آب اصلی

۹- آب نما

۱۰- شیر ورود آب پمپ

۱۱- شیر سر ریز و تنظیم درجه حرارت آب مخزن

۱۲- تخلیه

۱۳- استرینر(صافی)

کالای صنعتی گیربکس صنعتی گیربکس صنعتی چینی الکتروموتور الکتروموتور چینی الکتروژن نمایندگی الکتروژن

ساختمان پمپ های آب در گردش MVP

ساختمان پمپ های آب در گردش MVP

پمپ آب در گردش mvp

 

ادامه مطلب ...